کاربرد ورق آلومینیوم

آلومینیوم به عنوان یک فلزی محسوب می شود که کاربردهای متنوعی داشته و در بخش خانه نیز کاربرد دارد. کاربرد ورق آلومینیوم در خانه یکی از پرکاربردترین موارد استفاده است.
آلومینیوم فراوان ترین فلز جهان است و سومین عنصر رایج است که ۸ درصد از پوسته زمین را تشکیل می دهد. تطبیق پذیری آلومینیوم آن را به پرکاربردترین فلز بعد از فولاد تبدیل کرده است.
اگر چه ترکیبات آلومینیوم سالیان دور نیز مورد استفاده قرار گرفته است اما فلز آلومینیوم برای اولین بار در حدود ۱۷۰ سال پیش تولید شد.
از مهم‌ترین کاربردهای این نوع ورق، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

صنعت حمل‌و‌نقل
مخازن نگه‌دارنده‌ی سوخت (در دمای پایین)
ریل‌‍‌های راه‌آهن
صنایع نظامی
ساخت لوازم خانگی (مانند اجاق گاز)
صنعت داروسازی

کاربرد ورق آلومینیوم در صنعت

راه های ارتباط با رستاک:

تلفن : 02191098528

فکس : 02165318028

واتس اپ ، ایتا ، تلگرام و روبیکا : 09904457030

واحد فنی مهندسی : 09123553554

rastakonline@gmail.com

حوزه‌ی ساختمانی و عمرانی (فلز آلومینیوم در ساختمان‌سازی کاربرد بسیار زیادی دارد. از موارد کاربردی در این عرصه می‌توان به انواع آلاچیق، انواع درها، نمای ساختمانی، ناوادن‌ها، انواع چفت‌و‌بست و همچنین قفل‌ها اشاره کرد.)

کاربرد ورق آلومینیوم در بسته بندی
در بسته­ بندی از ورق آلومینیوم برای تولید قوطی و بسته­ها استفاده می­شود. در حمل و نقل ، از ورق آلومینیوم برای ساخت تابلو برای بدنه خودرو و تریلر و تراکتور استفاده می­شود. از ورق آلومینیوم در وسایل خانگی و وسایل آشپزی نیز استفاده می­شود. در ساختمان­سازی برای مواردی همچون ناودان، سقف،سایبان کاربرد دارد.

کاربرد ورق آلومینیوم آجدار
ورق آلومینیوم آجدار از نمونه­های پرکاربرد ورق آلومینیوم است. به دلیل اشکال و ناهمواری­ هایی که در سطح این ورق­ها وجود دارد به آن­ها آجدار می­گویند. وجود این آج­ها باعث افزایش مقاومت و اصطکاک آن­ها به ویژه در برابر لغزندگی می­شود. ضخامت این ورق، بسته به نوع استفاده آن بین ۵/۱ تا۱۰ میلی­متر است و به همین دلیل به آسانی فرم دلخواه را می­گیرد.
این محصول کاربرد زیادی دارد از جمله در ساخت حفاظ­های مراکز نظامی و زندان­ها، ایستگاه‌های اتوبوس  کف اتاق کامیون­ها و وانت بارها ، دکوراسیون داخلی ، کفپوش ، پله، بدنة آسانسور.
آلومینیوم خالص نرم، انعطاف پذیر، مقاوم در برابر خوردگی و رسانایی الکتریکی بالایی دارد. این به طور گسترده ای برای کابل های فویل و هادی استفاده می شود. بنابراین در فلزات رسانایی که برای منازل نیاز داریم یک گزینه مناسب است. همچنین آلومینیوم به عنوان یکی از سبک ترین فلزات داخل مهندسی ساختمان می باشد. حتی می توان بیان کرد که نسبت استحکام به وزن آن نسبت به فولاد برتری دارد. پیشرفت های فناوری باعث شده است تا به راحتی برش و فرم دهی آلومینیوم صورت گیرد.
این ورق ها در کاربردهای متنوعی استفاده میشوند که از چند مورد مهم از آنها را میتوان به استفاده در ظروف غذایی، بام خانه ها، لوازم خانگی، خودروسازی، ساخت مخازن، ساخت پلاک و اعلامیه های تزئینی، و غیره خلاصه نمود.

کاربرد ورق آلومینیوم غذا
ورق آلومینیوم غذا در واقع همان فویل های آلومینیومی می باشد که کاربرد مختلفی همچون استفاده در بسته بندی و آشپزخانه و یا حتی صنایع غذایی و بسته بندی دارو ها دارد.از فویل های آلومینیوم در بسته بندی انواع داروها و حتی تولید قوطی های آلومینیومی نوشیدنی ها استفاده می شود.فویل های آلومینیوم از ورق آلومینیوم به طبع بسیار ظریفتر و نازکتر از ورق های آلومینیوم هستند به همین جهت برای مصارف مختلف استفاده می شوند.

کاربرد ورق آلومینیوم در خودروسازی
کاربرد آلومینیوم در خودرو سازی از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۶، بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است. به طور متوسط در خر خودروی سواری به ۱۴۰ تا ۱۹۰ کیلو گرم رسیده است. آلومینیوم در خودرو به دو شکل مورد استفاده قرار می گیرد:
به صورت قطعات ریختگی
به صورت قطعات اکسترود شده یا کار شده
قطعات ریخته شده آلومینیوم در قسمت های مختلف خودرو استفاده می شود. قطعات موتور که به عنوان یکی از سنگین ترین قسمت های خودرو شناخته می شود، برای کاهش وزن آن ها، به جای قطعات چدنی از قطعات آلومینیوم استفاده می شود.

کاربرد ورق آلومینیوم در ساختمان سازی
اما اگر فاکتور قیمت را در نظر نگیریم، بایستی بدانید که مزایای استفاده از فلز آلومینیوم، بسیار زیاد بوده و آنچه امروزه می‌بینیم این است که در پروژه‌هایی که کیفیت ساخت، مهم‌تر از هزینه تمام شده است، عموما از فلز آلومینیوم استفاده می‌شود که در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین مزایای این فلز اشاره می‌کنیم.
سبک بودن این فلز باعث شده که هم حمل و نقل آن آسان باشد و هم اسکلت بنا شده با این فلز، وزن نسبتا کمی داشته باشد.

کاربرد ورق آلومینیوم در صنعت


مقاومت زیاد و وزن کم، آلومینیوم را به فلزی مطمئن و قابل اطمینان در هنگام زلزله تبدیل کرده است. همچون سایر فلزات مقاوم بودن در برابر اشتعال نیز از دیگر خصوصیات بارز آلومینیوم به شمار می‌رود.
بر خلاف آهن که به راحتی زنگ می‌زند، آلومینیوم دارای لایه ای از اکسید طبیعی است که این لایه، از زنگ زدگی فلز جلوگیری می‌نماید.
خاصیت انعطاف پذیری و شکل پذیری بالا، از دیگر ویژگی‌های خاص این فلز استثنایی است.
دوام فوق العاده بالا و عدم تغییر رنگ در مجاورت تابش خورشید نیز از دیگر مشخصات آلومینیوم می‌باشد.
آلومینیوم به علت منعطف بودنش، دچار شکستگی و ترک نمی‌گردد.

کاربرد ورق گالوانیژه
اسکله­های ساختمانی
گارد ریل
لوازم خانگی
صنعت برق و ساختمان
صنعت خودروسازی
تجهیزات ترافیکی
و…

کاربرد ورق آلومینیوم امباس
·      تولید کابینت آشپزخانه
·      مورد استفاده در محل های دارای انحنا
·      دکوراسیون

کاربرد ورق آلومینیوم آجدار
راه­سازی
سقف و دیواره­های آسانسور
ساخت لوازم خانگی
ایستگاه­های اتوبوس
کف زمین­های در حالت عملیات ساخت

کاربرد ورق گالوانیزه آلومینیوم چیست؟
اسکله­های ساختمانی گارد ریل لوازم خانگی صنعت برق و ساختمان صنعت خودروسازی تجهیزات ترافیکی

کاربرد ورق آلومینیوم امباس چیست؟
تولید کابینت آشپزخانه · مورد استفاده در محل های دارای انحنا · دکوراسیون

ورق آلومینیومی
کاربرد ورق آلومینیوم چیست؟
ورق آلومینیوم از کجا بخریم؟

ورق آلومینیوم پلی کرافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *