تفاوت آلومینیوم خشک و نرم

تفاوت آلومینیوم خشک و نرم
آلومینیوم نرم انعطاف پذیری  است اما آلومینیوم خشک نمیتواند انعطاف داشته باشد
آلومینیوم خشک  در ساخت قالبها و پیستون ها میتواند تحت فشار بالا ، دمای بالا و تنش ها دقت ابعادی را حفظ کند اما آلومینیوم نرم با خوردگی و فرسایش همراه است
ضایعات آلومینیوم نرم گرانتر از آلومینیوم خشک میباشد
ماشین کاری آلومینیوم نرم با سطح براقتری نسبت به آلومینیوم خشک همراه میباشد.

شناخت آلومینیوم نرم و خشک
آلومینیوم ۱۸ درصد از ترکیبات پوسته زمین را تشکیل می دهد.این عنصر خاصیت فلزی دارد و در حالت خالص بسیار نرم، ضعیف و نقره ای رنگ می باشد و از خاصیت شکل پذیری بالایی برخودار است و همان طور ذکر کردیم به دو دسته تقسیم میشود.

آلومینیوم نرم
این نوع از آلومینیوم نرم، انعطاف پذیر و براق می باشد و از خلوص بالایی برخوردار است.آلومینیوم نرم در برابر فشار، دما، ضربه و … مقاومت کمی دارد و جزوه بهترین آلومینیوم ها به حساب می آید. محصولاتی که از آلومینیوم نرم ساخته میشوند در صورتی که فرسوده شده و از چرخه ی استفاده خارج شوند جزو”ضایعات آلومینیوم نرم”محسوب میشوند.

راه های ارتباط با رستاک:

تلفن : 02191098528

فکس : 02165318028

واتس اپ ، ایتا ، تلگرام و روبیکا : 09904457030

واحد فنی مهندسی : 09123553554

rastakonline@gmail.com

از آلومینیوم نرم در ساخت موارد زیر استفاده می شود :

قوطی های نوشابه، رانی و دیگر نوشیدنی ها.
کابل و سیم های روکشدار آلومینیومی.
فویل های مخصوص بسته بندی مواد غذایی.
ضایعات سفاله آلومینیوم های نرم که در ماشین کاری دور ریز میشوند.
از انواع وسایلی که در ساخت آنها از آلومینیوم نرم استفاده شده، می‌توان به قابلمه و ظروف آلومینیومی، کابل خودنگهدار، سیم لخت آلومینیومی و … اشاره کرد.

از انواع ضایعات آلومینیوم خشک هم می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
کرکره‌های آلومینیومی
پره‌های شوفاژ
پیستون ماشین
و …

آلومینیوم خشک
زمانی که آلومینیوم خالص با فلزات دیگری مانند مگنز، منیزیوم، مس، سیلیسیم و… ترکیب میشود؛   آلومینیوم خشک ایجاد میشود که خلوص کمتری دارد بنابراین از شکنندگی بالاتری برخوردار می باشد.یکی دیگر از ویژگی های آلومینیوم های خشک مقاوت در برابر فشار و دما است که ظاهر خود را در دماهای بالا حفظ می کند.
مثال‌هایی برای ضایعات آلومینیوم خشک عبارتند از:

رادیاتور
رینگ‌های آلومینیومی در خودروهای اسپرت
پیستون و سیلندر خودرو
ظروف چدنی

ضایعات آلومینیوم نرم و خشک
آلومینیوم نرم را می توان به عنوان انواع مختلف زباله خلاصه کرد ، نمونه هایی از آنها این موارد عبارتند از: قابلمه ها و تابه های آلومینیومی ، ورق های آلومینیومی ، کابل ها و سیم ها کابل روکش دار ، خود پشتیبانی ، سیم آلومینیومی برهنه ، شوفاژ خودرو ، پروفیل و… آلومینیوم خشک همچنین شامل نمونه هایی از قبیل: رینگ ماشین ، کرکره آلومینیومی ، ظروف چدنی می باشد و به نام های نسوز ، قطعات آلومینیومی ، تیغه های دیگ ، پیستون خودرو و .. از انواع صنایع ضایعات آلومینیوم که در چرخه بازیافت هستند تا صنایع اولیه که زباله های شهری و ورق های آلومینیوم را که حاوی مقداری منیزیم نیز هستند ، بازیافت می کند. آنها وجود دارند و صنعت بازیافت آلومینیوم ثانویه با صنایع هوافضا و خودرو سروکار دارد. همچنین صنایع ساختمانی و قطعات الکتریکی و صنایع بسته بندی در این طبقه بندی قیمت انواع ضایعات آلومینیومی نرم و خشک و داخلی در داخل و جهان قیمت روز را ببینید.

فرق آلومینیوم نرم و خشک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *